Communicatie Post

Interactieve infographic | Going Green. Save money, save the planet

Het laatste half jaar hebben we onze tanden gezet in de ontwikkeling van een nieuw medium: interactieve infographics. Ze zijn ideaal om op een laagdrempelige manier met doelgroepen in contact te komen. Voor iedereen die wil weten hoe je ze effectief kunt inzetten, hier een voorbeeldproject ter inspiratie.

Going Green. Save money, save the planet.

Toepassing: Met deze interactieve infographic kun jij op een leuke manier kijken hoe groen en milieubewust jij eigenlijk leeft. Je kunt jouw gedrag vergelijken met dat van anderen. En je krijgt een persoonlijk advies(rapport) met handige tips hoe je door groener te leven geld kunt besparen.

Doel: Bewustwording en gedragsverandering.

Effect: Gebruikers gericht helpen met een zuiniger en groener leven. Beter voor hen, beter voor het milieu of beter voor jou als bedrijf.

Top 10
Tot slot nog 10 redenen om een interactieve infographic in te zetten:

1. Een (interactieve) infographic helpt makkelijker communiceren;
2. Het geeft op een aansprekende manier inzicht in saaie data;
3. Ideaal om te delen via social media en websites van derden (Create once, publish everywhere);
4. Een infographic helpt gebruikers bewust te worden en aan te zetten tot actie;
5. De kleurrijke visuals trekken direct de aandacht;
6. Door de rijke vormgeving zijn mensen snel bereid de tool te gebruiken;
7. De subtiele animaties trekken gebruikers je verhaal in;
8. Door middel van interactiviteit laat je de gebruiker bovendien actief deel uitmaken van je verhaal;
9. Ingevoerde data kunnen direct worden vergeleken met een bench-mark en worden teruggekoppeld aan de gebruiker;
10. De data die je verzamelt geven bovendien inzicht in de wensen en het gedrag van je bezoekers.