Communicatie Post

  • Donatie-Keuzehulp

Interactieve infographic | Donatie-Keuzehulp

Het laatste half jaar hebben we onze tanden gezet in de ontwikkeling van een nieuw medium: interactieve infographics. Ze zijn ideaal om op een laagdrempelige manier met doelgroepen in contact te komen. Voor iedereen die wil weten hoe je ze effectief kunt inzetten, hier een voorbeeldproject ter inspiratie.

Opdrachtgever: Fondsenwerver.

Toepassing: Met deze interactieve infographic kunnen donateurs zelf bepalen aan welk project deze goede-doelen-organisatie hun geld mag besteden. Bovendien zien ze direct wat het effect en de impact is van hun bijdrage: Met jouw 20,- euro kunnen wij 2 kinderen een kinderbijbel en onderwijs op de zondagsschool geven.

Doel: Transparantie en vertrouwen creëren.

Effect: Door het geven van geld transparant te maken, versterk je het vertrouwen bij de gever. En door de donateur zelf aan de knoppen te laten zitten versterk je zijn loyaliteit.

Top 10
Tot slot nog 10 redenen om een interactieve infographic in te zetten:

1. Een (interactieve) infographic helpt makkelijker communiceren;
2. Het geeft op een aansprekende manier inzicht in saaie data;
3. Ideaal om te delen via social media en websites van derden (Create once, publish everywhere);
4. Een infographic helpt gebruikers bewust te worden en aan te zetten tot actie;
5. De kleurrijke visuals trekken direct de aandacht;
6. Door de rijke vormgeving zijn mensen snel bereid de tool te gebruiken;
7. De subtiele animaties trekken gebruikers je verhaal in;
8. Door middel van interactiviteit laat je de gebruiker bovendien actief deel uitmaken van je verhaal;
9. Ingevoerde data kunnen direct worden vergeleken met een bench-mark en worden teruggekoppeld aan de gebruiker;
10. De data die je verzamelt geven bovendien inzicht in de wensen en het gedrag van je bezoekers.