Communicatie Post

  • Hoe fit ben jij?
  • Hoe fit ben jij?
  • Hoe fit ben jij?

Interactieve infographic | Hoe fit ben jij?

Het laatste half jaar hebben we onze tanden gezet in de ontwikkeling van een nieuw medium: interactieve infographics. Ze zijn ideaal om op een laagdrempelige manier met doelgroepen in contact te komen. Voor iedereen die wil weten hoe je ze effectief kunt inzetten, hier een voorbeeldproject ter inspiratie.

Opdrachtgever: zorgverzekeraar.

Toepassing: Met deze interactieve infographic kun je op speelse wijze kijken hoe fit jij bent ten opzichte van anderen. Aan jouw fit-score wordt vervolgens een persoonlijk advies gekoppeld in de vorm van fit-workshops, gezondheidsproducten en fit-activiteiten bij jouw in de buurt. Dit advies ontvang je gemakkelijk als pdf in je mailbox.

Doel: Bewustwording, gedragsverandering en werving nieuwe verzekerden.

Effect: Door zorgverzekerden op een leuke, interactieve manier inzicht te geven in hun eigen vitaliteit en die te vergelijken met die van anderen, creëer je bewustwording voor het belang van een gezonde levensstijl. Meer gezonde mensen, betekent minder zorgkosten en dus lagere premies.

Top 10
Tot slot nog 10 redenen om een interactieve infographic in te zetten:

1. Een (interactieve) infographic helpt makkelijker communiceren;
2. Het geeft op een aansprekende manier inzicht in saaie data;
3. Ideaal om te delen via social media en websites van derden (Create once, publish everywhere);
4. Een infographic helpt gebruikers bewust te worden en aan te zetten tot actie;
5. De kleurrijke visuals trekken direct de aandacht;
6. Door de rijke vormgeving zijn mensen snel bereid de tool te gebruiken;
7. De subtiele animaties trekken gebruikers je verhaal in;
8. Door middel van interactiviteit laat je de gebruiker bovendien actief deel uitmaken van je verhaal;
9. Ingevoerde data kunnen direct worden vergeleken met een bench-mark en worden teruggekoppeld aan de gebruiker;
10. De data die je verzamelt geven bovendien inzicht in de wensen en het gedrag van je bezoekers.