Communicatie Post

  • blogrijk-3

Voor een rijke social campagne hoef je niet rijk te zijn

Wat zie jij als je dit beeld zonder tekst ziet? En als je het woord ‘openluchttheater’ erbij leest? Wat gebeurt er dan in je hoofd? Een ogenschijnlijk gewone foto krijgt een nieuwe betekenis door er een woord bij te plaatsen. We spreken de fantasie van de lezer aan en laten hem zijn verbeelding gebruiken.

Ons trucje is eigenlijk simpel (maar wel creatief): we vermengen de wereld van Natuur (in beeld) met die van Cultuur (tekst) en geven aan tekst en beeld een nieuwe betekenis. Je realiseert je opeens dat die plas met zijn flora en fauna een gratis theater is; er gebeurt gewoon heel veel, als je je ogen maar de kost geeft en je verbeelding op gang brengt. Zie je eenden met hun kop in het water en hun achterste naar boven? Waterballet! Zie je een boom vol met flierefluitende vogels? Fluitconcert! Een spinnenweb in de ochtenddauw? LandArt!

Maar er gebeurt meer: je wordt uitgenodigd die natuur in te gaan en jezelf aan te spreken op je verbeelding. In de open, frisse lucht wordt dat een feestje. Je wordt er gewoon blij van!

En het leuke van deze campagne is dat het beeld en design heel weinig kosten. Een istock foto met een slimme regel in een creatief letterfont. Voor een rijke campagne hoef je dus niet rijk te zijn…