Communicatie Post

Morphing animatie Insights Benelux

In opdracht van Insights Benelux hebben wij onlangs de animatie ‘Insights OnTopic’ opgeleverd. De animatie geeft uitleg aan een nieuw content marketing programma en nodigt de doelgroep uit voor deelname aan de kick-off bijeenkomst. Middels de zogenaamde morphing techniek wordt de complexe boodschap op een creatieve, maar duidelijke manier gepresenteerd. En met resultaat: ruim 4% conversie.

Iets over Insights Benelux
De programma’s van Insights helpen managers, teams en organisaties om hun volledige potentie te ontsluiten. Persoonlijk inzicht vormt hierbij de basis – toegankelijk, praktijkgericht inzicht in uw voorkeuren, behoeften en kwaliteiten. Met Insights Discovery gebruikt men een eenvoudig en toegankelijk kleurenmodel om inzicht te krijgen in de unieke persoonlijke voorkeuren van mensen.

De uitdaging
Hoe introduceer je een nieuw (complex) content marketing programma aan je netwerk, waarbij het programma wordt uitgelegd en om actieve deelname wordt gevraagd?

De creatieve oplossing
Wij ontwikkelden een heldere op morphing* gebaseerde animatie voor Insights Benelux en kwamen voor het nieuwe marketing content programma met de werknaam; ‘Insights OnTopic’. De animatie heeft als doel het netwerk van Insights te informeren en hen uit te nodigen voor deelname aan de kick-off bijeenkomst. De complexe boodschap hebben we door de morphing* techniek op een interessante manier kunnen overbrengen.

Met ‘Insights OnTopic’ heeft Insights Benelux een uniek programma op het gebied van content marketing . In samenwerking met het netwerk van trainers/coaches wordt er per kwartaal gewerkt aan ‘Thought Leadership’ rondom een bepaald thema. Teneinde meer sales en leads te genereren.

Het effect
Ruim 4% van het netwerk van Insights heeft aangegeven naar de kick-off bijeenkomst te komen om hun bijdrage te leveren aan het content marketing programma.